måndag 19 maj 2014

En sån där vidrig bok där mamman dör


Titel: En sån där vidrig bok där mamman dör
Författare: Sonya Sones 
Serie: -
Genre: Barn & Tonår
Förlag: Bonnier Carlsen 
Utgivningsår: 2012
Antal sidor: 319
Utläst: 2014-05-18
Handling: Klicka här



Den här boken har jag sett att många andra bokbloggare har tipsat om och när den stod mitt framför näsan på mig på biblioteket när jag var sist så plockade jag ner den från bokhyllan, satte mig ner och läste i den och kände att jag kommit för långt i den för att låta den vara kvar på biblioteket när jag gick hem.

Trots att boken är skriven på vers är det som att min hjärna ignorerar det. Den läser helt enkelt texten som det skulle vara vilken text som helst. Bara lite snabbare eftersom det inte är så mycket text på varje sida. Den är roligt skrivet och jag gillar när det inte tar så lång tid innan man får vända blad.

Ja, vad ska jag annars säga om boken? Jag tyckte att flera händelser var väldigt förutsägbara och det gjorde boken något sämre. Kanske beror det på att jag har läst många liknande böcker tidigare eller helt enkelt för att jag kanske är lite för gammal för just denna bok.

Betyg: 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar