lördag 17 maj 2014

Att få tid att läsa

Den här tiden för en student brukar vara väldigt hektisk. Inte är det något undantag den här gången heller. För tillfället håller jag på med examensarbetet och har precis skickat iväg det till opponenterna. Om drygt två veckor är det dags för slutopponering och innan dess ska jag hinna läsa igenom ett annat arbete och förbereda en opponering på detta plus att jag ska förbereda en presentation av vårt arbete. Med andra ord är det ganska mycket att göra nu de närmaste veckorna innan terminen äntligen är slut.

Så vad ville jag ha sagt med det här? Ja du, bra fråga. Det jag vill säga är att det är förbaskat tråkigt att inte få någon tid över till annat än pluggandet just nu. Jag vill ju läsa andra böcker än bara en massa kurslitteratur. Förhoppningsvis överlever jag även resten av terminen och då kanske jag kan läsa annat under sommaren. Tyvärr ska jag plugga även då, men förhoppningsvis kan jag få lite tid över till de böcker som jag vill läsa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar