tisdag 8 juli 2014

Läs-a-lot Dag 1-4

Dag 1 
Jag "tjuvstartade" med att börja läsa tre kapitel i Harry Potter och Hemligheternas kammare på fredagkvällen när Anna tittade på fotboll. Strax efter midnatt somnade jag nästan med näsan i boken och bestämde mig för att gå och lägga mig istället för att fortsätta läsa.

Satte igång att läsa nästan direkt när jag vaknade och läste fram tills vi skulle gå på loppis. På grund av loppisen missade jag de första 15 minuterna på den första lässpurten. Dock hann jag ändå läsa precis 50 sidor så 1 poäng plockade jag hem. Sedan läste jag ganska mycket mer under den dagen trots att jag hade annat att göra.

Läst dag 1: 172 sidor
Läst sammanlagt: 172 sidor
Avslutade böcker: 0



Dag 2
Denna dag läste jag faktiskt ingenting. Jag ville gärna men hade ingen lust när det var så fint väder. Istället var jag upptagen med annat och somnade ganska tidigt.

Läst dag 2: 0 sidor
Läst sammanlagt: 172 sidor
Avslutade böcker:



Dag 3 
Hann läsa några kapitel även under den här dagen. Dock var jag väldigt trött på kväll och läste bara ett kapitel i sängen innan läggdags. Mobilberoende som jag är kollade jag Twitter innan jag somnade och såg att det pågick en lässpurt precis då, men jag var för trött för att plocka upp boken igen och fortsätta läsa. Med andra ord blev det inte läst så många sidor under spurten och därmed inga nya poäng plockade.

Läst dag 3: 101 sidor
Läst sammanlagt: 273 sidor
Avslutade böcker: 0



Dag 4
Vaknade fast besluten om att läsa klart boken idag och här sitter jag i soffan och har precis läst klart den. Härligt! Nu ska man bara försöka komma på vilken man ska ta och läsa härnäst.

Uppdatering: Bestämde mig för att läsa Sju jävligt långa dagar av Jonathan Tropper. Den har stått i hyllan sedan jag vann den i en tävling förra året. Skäms på mig!

Läst dag 3: 91 + 37 sidor = 128
Läst sammanlagt: 401 sidor
Avslutade böcker: 1



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar